Login :

OTEVÍRACÍ DOBA

Servis:
Po-Pá: 8:00 - 17:00

KONTAKT

Tel.: +420 777 116 521
Email: info@avamot.cz
Web: www.avamot.cz

Provozovna:
Auto Vašenda Motorsport
Komárovská 413/14
Praha 9 - Horní Počernice

Sídlo:
Tatarkova 729/10
149 00 Praha 4 - Háje

Veteráni

Vášeň pro veterány a klasické automobily se u nás projevuje i občasnými renovacemi automobilů na zakázku a také pravidelnou údržbou a servisem historických strojů. Valdemar během doby na přání zákazníků (včetně zahraničních klientů) zrenovoval několik Felicií – snad nejlíbivějších poválečných škodovek a jediných našich, od 50.let, sériově vyráběných kabrioletů. Sám je vlastníkem vzácné Škody 450 – předchůdkyně Felicie, kterých bylo vyrobeno jen kolem 1000 kusů. U tohoto vozu začal s renovací již před lety, ale kvůli podnikání musel tuto činnost přerušit a v roce 2012 začal zcela od začátku. Dal si za cíl, že na voze musí být vše přesně takové, jako když čtyřistapadesátka opouštěla v roce 1958 brány kvasinského závodu – nic víc, nic míň. Žádná příplatková výbava, žádné nepůvodní doplňky nebo díly, dokonce ani nic z toho, co se v továrně montovalo na pozdější Felicie.

Dalším kouskem, postaveným u nás „od šroubku“, byla replika legendární soutěžní Škody 130 RS ze 70.let. Stotřicítka byla ve své době legenda, fenomén, který ve své třídě pravidelně vítězil. Jména jako Haugland, Blahna, Hlávka a další jsou dodnes považována za synonymum vítězství pro škodovky. Jako základ pro naši stavbu posloužilo „erko“ z roku 1975. Jelikož měl vůz startovat na soutěžích, byl kvůli výkonu osazen originálním továrním motorem ze Škody Felicie Kit-car o obsahu 1500 ccm a vzhledem ke zvýšenému výkonu oproti originálu i většími brzdami Willwood (nahrazujícími originální brzdy Girling). Motor krmily dva dvojité karburátory Weber a výkon byl odhadnut na 170 koňských sil, což bylo při váze vozu cca 800 kg opravdu hodně (originální tovární stotřicítky měly 120 – 130 koní).

Při renovacích i opravách historických a klasických vozidel je v našem servisu kladen velký důraz nejen na dobovou původnost, ale pokud si to bezpečnost vyžaduje, snažíme se nalézat řešení i v nepůvodních postupech nebo použitém materiálu. Ale vždy tak, aby neutrpěl vzhled vozu, a aby zásah nebyl příliš zjevný.

Několik fotografií ze stavby Felicií nebo „ereska“ najdete ve fotogalerii ZDE.